Empirical Research and User Experience (ERUX)

Publications

2021

  • Wengler, S., Hildmann, G. und Vossebein, U. (2021): "Sales excellence in the digital era: towards a new conceptual framework", 15th Annual Conference of the Global Sales Science Institute on 'Yin and the Yang: Exploring the Bright and the Dark Sides of Selling and Sales Management', 7.-9. Juni 2021, Toronto, Kanada (online).
  • Wengler, S., Hautamäki, P., Überwimmer, M. und Füreder, R. (2021): "Sales skills in the digital era: Is it time to form the B2B sales skill set all over again?", 15th Annual Conference of the Global Sales Science Institute on 'Yin and the Yang: Exploring the Bright and the Dark Sides of Selling and Sales Management', 7.-9. Juni 2021, Toronto, Kanada (online).
  • Überwimmer, M., Hautamäki, P., Wengler, S. und Füreder, R. (2021): "Sales organizations on the path of digitalization – A reflection from Germany, Finland and Austria", in: Überwimmer, M., Füreder, R. und Schmidthaler, M. (eds.): "Proceedings of the 10th Cross-Cultural Business Conference 2021", 6th May 2021, Steyr, Austria, pp. 50-56.
  • Wengler, S., Hildmann, G. und Vossebein, U. (2021): "Digital transformation in sales as an evolving process", in: Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 36, Issue 4, pp. 599-614.
  • Riedl, J., Gansser, O., Schäfer, S., Wengler, S. und Wolfrum, B. (2021): "Glaubwürdigkeit: Biosiegel und Biohandel in Deutschland 2021", AccessMM Consumer Insights, Access Marketing Management e.V., Februar 2021.
  • Riedl, J. und Wengler, S. (2021): "Coronafolgen im Personalmanagement", Europäisches Management Institut e.V., Januar 2021.

 

2020

  • Riedl, J., Wengler, S. (2020): "Autonomous Driving 2019 - Driving Forces and Restrictions on the Way to Autonomous Driving from the Perspective of Drivers", AccessMM Consumer Insights, Access Marketing Management e.V., 8. Januar 2020.
  • Wengler, S., Hildmann, G., Vossebein, U. (2020): "Digital transformation in sales as an evolutionary process", in: Tanner, J. F./Fournier, C. (eds.): "Proceedings of the Annual Global Sales Science Institute Conference", Montpellier 2020.
  • Riedl, J., Gansser, O., Schäfer, F., Wengler, S. (2020): "Biohandel zu Corona-Zeiten in Deutschland 2020: Empirische Fakten aus Konsumentensicht", AccessMM Consumer Insights, Access Marketing Management e.V., Juli 2020.
  • Wengler, S. (2020): "Denkanstöße zur Zukunft des Vertriebs", in: Profil Magazin, Ausgabe August 2020, erschienen am: 30.07.2020.
  • Wengler, S. (2020): "Grundlagen des Marketings im Digitalen Zeitalter: Theorien - Methoden - Fallbeispiele", Riedl, J./Wengler, S (Herausgeber): Reihe "AccessMM Grundlagen", Access Marketing Management e.V., Oktober 2020.
  • Wengler, S. (2020): "Principles of Marketing in the Digital Era: Theories - Tools - Case Studies", Riedl, J. /Wengler, S (Herausgeber): Reihe "AccessMM Grundlagen", Access Marketing Management e.V., Oktober 2020.

2019

  • Wengler, S., Schelter, A., Zips, S. (2019): "Autonomes Fahren in Deutschland - Disruption, Kundenakzeptanz und die mögliche Nutzung von Diffusionstreibern", in: Reihe Praktisches Marketing, Access Marketing Management e.V., Weidenberg 2019.
  • Riedl, J., von Luckwald, L. (2019): "Effects of Influencer Marketing on Instagram", Open Science Publications of Access Marketing Management, März 2019.
  • Wengler, S., Hildmann, G., Vossebein, U. (2019): "Digitale Transformation im Mittelstand: Die Herausforderungen liegen nicht (nur) in der IT", in: Informatik Aktuell, 09.04.2019.
  • Wengler, S., Hildmann, G., Vossebein, U. (2019): "Digitale Transformation im Mittelstand: Den richtigen Einstieg finden", in: Informatik Aktuell, 28.05.2019.
  • Wengler, S., Hildmann, G., Vossebein, U. (2019): "Regaining Influence in the Sales Process by Implementing an integrated Market Intelligence", in: Davis, L./Hautamäki, P. (Hrsg.): Proceedings on 'The Sales Ecosystem – defining and exploring how various levels of connection and interaction affect the selling process', Panama 2019.
  • Wengler, S., Hildmann, G., Vossebein, U. (2019): "Digitale Transformation im Mittelstand – Market Intelligence als Grundpfeiler eines erfolgreichen Vertriebs", in: Informatik Aktuell, 17.09.2019.
  • Wengler, S., Hildmann, G., Vossebein, U. (2019): "Die digitale Transformation als evolutionärer Prozess", in: Sales Excellence, Band 28, Heft 12, Dezember 2019, S. 40-43.

 

2018

  • Riedl, J., Wengler, S. (2018): "Biohandel Deutschland 2018 - Empirische Fakten aus Konsumentensicht - Händlerpositionierung - Strategie", in: Reihe Praktisches Marketing, Access Marketing Management e.V., Weidenberg 2018. (gemeinsam mit Joachim Riedl).
  • Riedl, J., Zips, S., Kallweit, B. (2018): "The stability of Attitude and the Significance of Affective-emotional and Cognitive Components", Open Science Publications of Access Marketing Management, November 2018.
  • Wengler, S., Hildmann, G., Vossebein, U. (2018): "Die Vertriebshoheit durch Digitalisierung zurückerobern", in: Sales Excellence, Band 27, Heft 12, Dezember 2018, S. 44-47.
  • Wengler, S., Hildmann, G., Vossebein, U. (2018): "The business type as the starting point for digital transformation in sales management", in: Leach, M./Pezenka, I./Prem, M. (Hrsg.): Proceedings on 'Sales 2020 - Managing customer relationships in disruptive environments', Wien 2018, S. 31-35.
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